Åbningstiderne

Børnehaven åbner kl. 6.15 og lukker kl. 16.45 mandag til fredag.

Indtil kl. 9.00 har vi ”åben plan”, hvor børnene kan lege på stuerne eller ude.

Hverdage med struktur

Morgenen går med at modtage børn og hjælpe med at afskeden med forældrene bliver god. I skal altid sørge for at have kontakt med en voksen, når I afleverer barnet. Så ved vi, at det er kommet. Husk at give besked omkring afhentning af jeres barn, eller andet vi skal vide.

Kl. 9.00, skal alle børn fortrinsvis være mødt hvor de får et formiddagsmåltid. Derefter er der tid til pædagogiske aktiviteter, leg inde eller ude. Der er altid én voksen til stede til at sætte en leg/pædagogisk aktivitet i gang og aktiviteterne skifter efter årstiderne.

Mindst én gang om ugen tager vi på tur udenfor børnehaven. (pr. barn)

Ca. kl. 11.00 henter børnene rullebordet med madkasserne (børnene har selv mad med hjemmefra) og alle børn hjælper med at dække bord. I perioder har børn og voksne faste pladser ved bordene, men det skifter alt efter hvilken børnegruppe vi har.

Efter frokost går vi ud på legepladsen, de yngste børnehavebørn hviler sig, hvis forældrene ønsker det. Ved 14.00 tiden får vi eftermiddagsmad, som børnene selv har med.

Sidst på dagen Ca. kl. 15.30 bliver stuerne slået sammen.

Påklædning til hele dagen - og hele året

Tøj så barnet kan være ude hele dagen. Når det er koldt, vådt og varmt.